سفارش تبلیغ
صبا ویژن

CHEAT CODES

ترفند بازی جنگ های صلیبی

    نظر

علاقه مندان بازی‏های استراتژیک قطعاً با بازی «جنگ‏های صلیبی» یا Stronghold: Crusader که به نام «قلعه» نیز معروف است آشنایی دارند. این بازی ساخت شرکت Firefly Studio که در قرون وسطی و امپراطوری‏ها و کشورگشایی‏های آن دوران رخ می‏دهد داستان پرهیجان و سرگرم کننده‏ای دارد. علاوه بر آن گرافیک زیبای بازی باعث برتری «جنگ‏های صلیبی» بر بازی‏های مشابه خود شده است. هم اکنون قصد داریم به معرفی 4 ترفند جالب در این بازی بپردازیم.

افزایش سرعت انتقال سنگ از معدن به انبار
برای افزایش سرعت انتقال سنگ از معدن به انبار، ابتدا دقت کنید که کارگر و گاو باربر ایجاد نکرده باشید، اگر هم ایجاد کرده‏اید آن را متروکه کنید. حالا معدن را ایجاد کنید و بعد از این که کارگرها مشغول کار در معدن شدند باید کاری کنید که کارگر و گاو باربر نتوانند به معدن راه یابند. برای این کار می‏توانید از خندق آب یا دیوار و امثال این‏ها استفاده کنید (البته بهتر است که از دیوار استفاده کنید). حالا که دیوار را دور تا دور معدن سنگ کشیدید می‏توانید کارگر باربر را مشغول کار کنید. دقت کنید که برای نتیجه ی بهتر گاو باربر را کنار انبار ایجاد کنید. حالا خواهید دید که کارگر باربر به سرعت سنگ‏ها را با گاو حمل می‏کند.

شناسایی محل تله‏های مرگ و چاله‏های نفت
همان طور که می‏دانید برخی از دشمنان (مانند Pig ،Wolf و خلیفه) در اطراف برج‏ها و دروازه ورودی قلعه تله مرگ و چاله نفت ایجاد می‏کنند که هنگام حمله شما (ترفندستان) به قلعه، تله‏های مرگ افراد شما را از بین می‏برند و با آتش گرفتن چاله‏های نفت افراد شما در آتش می‏سوزند. برای شناسایی محل تله‏های مرگ و چاله‏های نفت، یک بنا از منوی پایین صفحه انتخاب کنید، مثلاً پایگاه آموزش سربازان یا چوب‏بری. پس از این که بنا به حالت انتخاب درآمد، پیش نمایش بنا (قبل از کلیک برای ساخت) را در اطراف قلعه حریف حرکت دهید. می‏بینید که محل‏های دارای تله مرگ و چاله نفت با رنگ قهوه‏ای تیره نمایش داده می‏شوند. از این ترفند برای شناسایی محل استقرار سربازان ویژه عرب هم می‏توان استفاده کرد.

شکست سریع دشمن
برخی از دشمنان از جمله «صلاح الدین» به سرعت رشد می‏کنند و قدرت زیادی کسب می‏کنند و در نتیجه قبل از پیشرفت شما حمله کرده و به افراد شما آسیب می‏رسانند. برای جلوگیری از پیشرفت مزارع و معادن سنگ و سایر منابع دشمن، کافی است بگذارید تا دشمن کار ساخت قلعه خود را تمام کند و دروازه ی قلعه را نیز بسازد. سپس یک بنای کوچک مثل چوب‏بری جلوی دروازه دشمن بسازید تا مانع عبور و مرور افراد و سربازان دشمن شوید. خواهید دید که تمام بناهای ساخته شده دشمن در بیرون قلعه غیب می‏شوند و طلا و منابع دشمن نیز به سرعت کاهش می‏یابد. با استفاده از این ترفند به سادگی و به سرعت می‏توانید دشمن را شکست دهید. (ترفندستان)

کاربرد صحیح سپرها
در هنگام حمله به دشمن اگر از منجنیق استفاده می‏کنید، با استفاده از سربازان متخصص سپر بسازید و سپرها را هماهنگ با منجنیق‏ها حرکت دهید. با این کار تیرهای دشمن به جای اصابت به منجنیق و حتی افراد شما به سپر اصابت می‏کند. سپرها عمر زیادی دارند و می‏توانند 100 تیر از سربازان کماندار و 10 تیر از منجنیق‏های تیرانداز را تحمل کنند.